Cyklonavigace Edge 850: Jaká je skutečná výdrž? Stačí pro delší, nebo dokonce celodenní aktivity?

24.10.2025
Je malá, je hezká, je kladná. Má parádní displej. Ale oproti Edge 840 se výrazně zkrátila výdrž. Na běžné ježdění postačí, ale delší aktivity s navigací už mohou být problém. Srovnání s Edge 1050
Edge 850 vs. Edge 1050

Rozdíl ve velikosti obrazovky, ale i ve výdrži, je opravdu zásadní


Uvedením cyklonavigací Edge 550 a 850 v září letošního roku Garmin nepřekvapil. Oba menší modely přišly rok po Edge 1050. Stejný scénář nastal u modelů Edge 540 a 840, které rovněž přišly rok po nástupu Edge 1040. Měl jsem však jisté pochybnosti ohledně výdrže, protože Edge 1050 už je pro mé použití trošku na hraně.

Další detaily: Nové cyklonavigace Edge 550 a 850: Svítivý displej jako u Edge 1050, ale nižší výdrž

Edge 1050: Parádní displej, parádní jízda

Edge 1050 se oproti Edge 1040 liší především parádním displejem, který má lepší kontrast, barvy a rozlišení. Má totiž transmisivní displej LCD, zatímco Edge 1040 transreflexní LCD, které svítí jen tehdy, když je šero nebo tma. Jinak si vystačí s odrazem okolního světla. Navíc je doplněný solárem, což v létě může pomoct.

Daní za krásný displej Edge 1050 je zhruba dvakrát horší výdrž, a to přes větší baterii a vyšší hmotnost. Stále to ale na celodenní navigaci s mapou, připojeným radarem apod. bohatě stačí - Edge 1050 zvládne v tomto režimu cca 15 hodin, čili i dva by měla přežít bez dobíjení. Edge 1040 umí s navigací až 40, možná i 50 hodin, záleží na solárním dobíjení a množství okolního světla.

TIp: Kolik vydrží cyklonavigace Edge 1050? A jak dopadlo srovnání s Edge 1040? Postřehy a dojmy z testu

Edge 850: Malý displej, méně dat

Garmin u Edge 850 udává výdrž 12 hodin v náročném použití, pod čím si představuji právě navigaci s mapou a připojené senzory. Při první jízdě si dvouhodinová aktivita bez navigace vzala 30 % baterie, nad čímž mi doslova spadla brada. Po aktualizaci systému na nejnovější betu už to bylo o něco lepší. Ale popořadě.

Edge 850 jsem během čtyř dnů měl puštěnou souběžně s Edge 1050. Absolvoval jsem tři jízdy, z toho dvě s navigací, jednu bez navigace. Nastavení stejné, automatický výběr GPS, automatický jas displeje. Počasí bylo spíš podmračené a víceméně nikdy neběžel displej na maximum jasu. Což mimochodem umí ukázat jen Edge 1050, ale Edge 850 kvůli malému displeji nikoliv - nemá v doplňcích tolik prostoru pro podrobná data.

Obecně mi Edge 850 moc nevyhovuje, jeho malý displej mě omezuje v mnoha situacích, asi nejvíce je to citelné při navigaci s mapou, kdy na mapu nezbývá ani polovina již tak malého displeje. Na datovém poli My Edge 2 (resp. Edge Neon) od Stanislava Bureše, co používám jako hlavní datovou obrazovku, mám jen tři datová pole místo šesti. Další omezení jsou v doplňcích atd.

Tip: Datové pole My EDGE 2 nově se sílou a směrem větru a indikací solárního dobíjení

 

Srovnání výdrže s Edge 1050

Jezdím minimálně se dvěma senzory. Na jednom kole mám jen hrudní pás a senzor rychlosti (terén), na dalším používám navíc radar a na třetím pak ještě snímač výkonu. Maximálně mám tedy připojené čtyři kousky. Takto vypadaly moje jízdy:

  • 1. den - 100/100 %, aktivita 2:20 h, data, 2× senzor, 83/91 % (jeden den pauza bez aktivity)
  • 2. den - 77/87 %, aktivita 3 h, navigace, mapa, 3× senzor + radar, 42/71 %
  • 3. den - 37/68 %, aktivita 4:10 h, navigace, data, 3× senzor + radar, 2/51 %

Třetí aktivitu jsem raději absolvoval jen s daty na obrazovce, protože zobrazení mapy už by Edge 850 nemusely vydržet. Na druhou stranu jsem předpokládal, že navigace umře před koncem aktivity, nakonec však vydržela. Oba modely měly aktivní navigační hlasové instrukce, což nějaký vliv na výdrž určitě mělo.

Hodně mě zaujala spotřeba v režimu spánku, kdy jak Edge 850, tak Edge 1050, přišly přes noc o nějaká ta procenta. Když jsem jel další nabíjecí cyklus a nabil Edge 850 do plna, za den a půl měla jen 88 %, a to byla celou dobu vypnutá. Běžně si ale bere jen několik procent přes noc. Každopádně je dobré s tím počítat. 

Skvělá je ale doba nabíjení, za hodinu byla z nuly na sto, přestože jsem nabíjel z počítače přes staré USB. Vzhledem ke kratší výdrži se to hodí. Edge 1050 se nabíjí podstatně déle, dvě až tři hodiny, záleží na tom, do čeho ji zapojím. Někdy mi tam šťáva leze doslova jak s hnojem.

Jak dlouho budete jezdit?

S daty a připojenými senzory (rychlost, kadence, hruďák, výkon, radar) má Edge 840 spotřebuj okolo 10 % za hodinu, nejvíce záleží na jasu displeje a tedy okolním světle. Navigování jako takové už o moc víc nežere, pokud není aktivní mapa. S mapou je to cca 12 % za hodinu, reálně se může jednat o nějakých 8 hodin jízdy.

Pokud nebudete mít tolik senzorů a radar, můžete se dostat i na těch 12 hodin, co uvádí Garmin. Výdrž může prodloužit nastavení čistě GPS, naopak když zapnete všechno vč. dual bandu, může to naopak být naopak méně. Jen připomínám, že test probíhal na podzim s podmračenou oblohou a hodně času v lese, v létě by displej zářil na maximum, což by výdrž ještě zkrátilo. V zimě zase budou mít určitý vliv nízké teploty.

Každopádně celodenní aktivitu s navigaci Edge 850 zvládne, pokud si ji přes oběd necháte usnout, aby se zbytečně nevybíjela. V kontrastu s tím je pak cyklonavigace Edge 840, která mi přes léto brala 2-3 % za hodinu s daty, a s navigací a mapou cca 5 % za hodinu. V zimě by byla spotřeba vyšší, protože se aktivuje podsvícení (ráno, les, šero...) - odhadem 3-4 % za hodinu bez navigace.

Nepřehlédněte: Recenze cyklonavigace Edge 840: Tlačítka i dotyk dohromady. Ideální kombinace mezi Edge 540 a 1040?

Stále ale Edge 840, navíc v létě s podporou soláru, zvládne dvakrát až třikrát tolik co Edge 850. Bohužel, Garmin už jde jen cestou krásných displejů, co žerou, doba transreflexních modelů je, zdá se, pryč. K Edge 850 se ještě vrátím v klasické recenzi, ale v podstatě se jen dozvíte, že je to menší Edge 1050 s tlačítky. V podstatě stejný scénář jako u modelů Edge 840/1040.


Diskuse k článku (12)


Přidat komentář



Komentáře k článku

Zpět na článek

Jako opravte mně jestli se mýlím EDGE nemám , ale jestliže si pořizuji EDGE tak pravděpodobně z důvodu , že trávím hodně času na kole. A to i celodenní aktivity s navigací několik dnů po sobě . K čemu mi tedy bude zařízení kvůli kterému se budu klepat jestli při celodenní navigaci dorazím navečer při bikepackingu na místo spaní. A nebo na to jde Garmin jak už poslední roky čistě přes business podívá se do svých dat kolik je nejčastější cykloaktivita u všech uživatelů ( ty exoty dole i nahoře odřízne) a staví zařízení přesně na nevětší potencionální podíl na trhu
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

Garmin ve své tiskovce mimochodem uvádí: "And with up to 36 hours of ride time in battery saver mode and up to 12 hours in demanding use cases, these cycling computers can support cyclists through their longest rides." Tak nevím, ale mně to vychází max. na 8 hodin v "demanding use cases". A to teď ani nejezdím v ultrajasném počasí, kdy by ten displej svítil ještě o kousek více.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Mně by ani nevadilo, že Edge 850 vydrží tak málo, ale spíš to, že pak nebude v kategorii malých zařízení něco, co vydrží déle. Edge 840 za chvíli už nebude (Garmin nebude udržovat starší model při životě), a Edge 1050 už je pro mnoho bajkerů moc velký a těžký (ostatně pro mě také).
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

čím dál více přemýšlím jestli ještě nesáhnout po té 840 solar dokud je v prodeji
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

Já jsem naprosto happy s Edge 1040. Výdrž brutální i bez soláru a hlavně parádně velká mapa. Ale Edge 840 může stačit, když člověk potřebuje primárně data.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem


Já pořád vycházím z předpokladu , že když mi do této doby na navigaci bohatě stačily 1,4" hodinky .. tak i upgrade na 840 bude velký skok v komfortu zobrazení mapy . Ta 1040 už se mi zdá moc velká cihla
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

E840 je úplne v pohode aj s mapou, príde mi vtipné keď niekdo si dáva hodinky na bike a potom obhajuje 10x0, že 8x0 je malá. Model so solárom som nezobral, lebo 1min na na nabíjačke je 1 hod na slnku, a má viac odleskov, tak v prípade potreby vyrazím o 5 min neskôr. V lete mávam aj 12 hod jazdy úplne bez problémov (radar, pedále a tep)
Vaše jméno, přezdívka: 
Sf59ers

Cihla je Edge 1050, Edge 1040 je lehčí a v ruce působí lehoučce.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Používám na Edge 1050 největší přenost záznamu (více systémů GNSS, více pásem) a nikdy jsem s výdrží baterie problém neměl. Je ale fakt, že moje nejdelší aktivita trvala 8 hodin čistého času a během přestávek jsem měl zapnutou autopauzu. V Connectu se mi pak u této aktivity ukazuje změna Battery Level 100% => 55%, čili Edge 1050 by zvládl ještě jednu stejně dlouhou aktivitu. Ano, oproti Edge 1040 je výdrž baterie možná poloviční, ale neměnil bych. Pokud bych někdy přece jen potřeboval dobíjet Edge za jízdy, mám světlo Glaciron Raptor 3000 s kapacitou baterie 10000 mAh, které může Edge 1050 dobíjet přes USB-C. Pokud jde o Edge 1050, spíše mi vadí, že na přímém slunci je displej hůře čitelný, ale to je problém pouze v létě.
Vaše jméno, přezdívka: 
Pavel Babák

Displej je na Edge 1040 lepší opravdu jen v létě. Moje zkušenost hovoří o cca 15 hodinách s navigací, což je v pohodě. Ale Edge 850 je na půlce, a to už může být málo.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

U mě no-go. Mám Edge 840, vydrží mi několik dnů v kuse, hlavně na slunku v létě. Neměnil bych i kdyby ten displej byl ze zlata.
Vaše jméno, přezdívka: 
Jarda

Kdyby Garmin nechal vedle sebe Edge 540/840 a Edge 550/850, bylo by vše v pohodě. Vyberu si lepší displej nebo delší výdrž. Ale protože starší modelu Garmin postupně utlumí, tak časem nebude výběr a někomu Edge 550/850 už svou výdrží stačit nebudou. Já sám mám několikrát měsíčně aktivity 4-5 hodin a to znamená mít vždy nabito doplna...
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem
Zpět na článek