Komentář: Přes rekordní výsledky cena akcií klesla. Fitness divize roste, ale Outdoor nikoliv. Proč?

3.11.2025
Garmin má za sebou silné třetí čtvrtletí. Fitness produkty táhnou firmu nahoru, zatímco outdoor segment zpomalil kvůli načasování novinek. Hodinky Fenix 8 Pro přišly na trh příliš pozdě
Pokles akcií

Na výsledky Q3 2025 zareagoval trh mírným poklesem ceny akcií


Třetí čtvrtletí ukázalo Garmin ve slušné kondici – zároveň však rozdělilo jeho hlavní byznys na dvě rozdílné poloviny. Zatímco segment Fitness, do kterého patří například řady Forerunner a Venu, zažívá boom díky novým modelům a přílivu nových zákazníků, Outdoor – tedy kategorie vlajkových hodinek Fenix a dalších outdoorových zařízení – tentokrát ztrácí dech.

Další detaily: Garmin láme finanční rekordy i ve třetím čtvrtletí. Pro uživatele možná trošku s hořkou příchutí

Podle šéfa společnosti Cliffa Pemblea však nejde o ochlazení zájmu, ale o prostý efekt načasování. Loňská premiéra Fenixu 8 vytvořila extrémně silné srovnávací období, které letošní uvedení Fenixu 8 Pro nedokázalo dorovnat – mimo jiné proto, že se reálně do prodeje dostaly až v druhé polovině kvartálu. Mně sice toto srovnání moc nesedí, Fénixy 8 uvedl Garmin loni jen o týden dříve než Fénixy 8 Pro, ale dejme tomu...

Fitness: Růst se rozjíždí naplno

Tržby z Fitness segmentu vzrostly meziročně o 30 %, což překonalo očekávání analytiků. Pemble úspěch přičítá široké a rozmanité nabídce modelů, která oslovují různé typy uživatelů. Hodinky Venu 4 posílily pozici Garminu v oblasti wellness a každodenního zdraví, řada Forerunner kraluje běžecké komunitě a nový dětský model Bounce 2 přivedl do ekosystému Garminu novou skupinu mladých uživatelů.

Nepřehlédněte: Hodinky Bounce 2: Druhá generace chytrých hodinek pro děti s LTE připojením. Nově pro český trh!

A nesmíme zapomenout také na nové cyklonavigace Edge 550 a 850. Ty však růstu segmentu Fitness už moc přispět nemohly, protože na trh přišly až po Fénixech 8 Pro. Navíc byly přijaté poněkud s váháním, protože oproti modelům Edge 540 a 840 jim výrazně poklesla výdrž. Důvodem je parádní displej, který má ale vysokou spotřebu.

Tip: Nové cyklonavigace Edge 550 a 850: Svítivý displej jako u Edge 1050, ale nižší výdrž

Zajímavé je, že většina nových registrací zařízení pocházela od úplně nových zákazníků, nikoli upgradujících stávajících. Dvouciferný růst počtu nových uživatelů tak ukazuje, že Garmin stále roste směrem ven, nikoli jen výměnou starých zařízení za nová. Firma proto zvedla celoroční výhled růstu Fitness divize na 29 %.

Outdoor: Za poklesem je načasování 

Outdoor segment klesl ve třetím čtvrtletí o 5 %, a Garmin upravil celoroční odhad růstu na 3 %. Důvod? Nikoliv prý pokles poptávky, ale velmi vysoký růst v loňském roce a tedy vysoký srovnávací základ pro letošní rok. Hodinky Fenix 8 měly loni velký úspěch díky široké nabídce jednotlivých variant, zatímco Fenixy 8 Pro jednak dorazily podle Garminu pozdě, jednak je nabídka modelů hodně omezená. 

Pemble připomněl, že loni Garmin doslova napumpoval prodejní kanály, zatím letos byl nástup výrazně pomalejší. Z dlouhodobého pohledu si ale kategorie Outdoor podle něj drží dvouciferný růst – jen je potřeba dívat se na ni v rámci víceletých produktových cyklů, ne podle jednotlivých kvartálů. Pemble uvádí, že hrubé marže divize Outdoor zůstávají silné i přes dočasné zpomalení.

 

 

Každopádně hodinky Fénixy 8 Pro jsou pro Garmin velmi důležitým modelem. Nejenže se tu poprvé objevuje satelitní komunikace, ale také se výrazným způsobem rozšířilo LTE, s kterým Garmin koketoval už v modelu FR 945 a dětských hodinkách Bounce. A konečně v něm Garmin poprvé ukázal displej microLED, který ale na prodeje nemohl mít jakýkoliv vliv.

Jednak jde o technologickou demonstraci, jednak Garmin počítá s výraznějším nástupem výroby až počátkem roku 2026. A pak by teoreticky mohlo přijít i zlevnění. Ale vysoká cena není jediným problémem těchto hodinek - jsou tlustší než verze s AMOLED a hlavně mají nízkou výdrž. 

Názor: Garmin ukázal světu hodinky Fénix 8 Pro s displejem microLED. Reálně je ale prodávat nechce

Náklady, cla a Vánoce

Garmin také čelil mírnému poklesu hrubé marže kvůli vyšším výrobním nákladům, rostoucím clům a silnějšímu tchajwanskému dolaru (kde má Garmin jednu z hlavních továren). Firma navíc zvyšuje vlastní skladové zásoby, aby byla připravena na případné změny Trumpových cel  – nikoli však zásoby v obchodech, ty zůstávají „štíhlé“.

Zajímavé je, že Garmin za poslední rok zdražil prakticky všechny nové modely hodinek a podle všeho se nebojí přenést zvýšené náklady na koncového zákazníka. Ostatně to jsem komentoval nedávno - z Garminu se stává „luxusní“ značka, jednotlivé řady neustále zdražují a Garmin pomalu, ale jistě opouští segment levných a méně vybavených modelů.

Názor: Garmin nikdy nebyl levný, novinky jsou stále dražší. Přesto lidé kupují jeho hodinky ve velkém. Proč?

Pro čtvrté čtvrtletí pak Garmin Garmin běžné promoakce a slevy, podobně jako loni. Prodejci se chystají na doplňování zásob, aby byli schopní uspokojit zvýšenou potávku. Slevy ovšem snižují marže - nikoliv však Garminu, ale právě prodejcům. Jenže ve velké konkurenci nemůže jeden prodávat za koncovky, když desítky dalších jdou s cenami na hranici únosnosti. 

Garmin je v pohodě. Přesto cena akcií spadla

Třetí čtvrtletí ukázalo, že Garmin zůstává stabilní a silnou firmou, i když se tempo růstu liší mezi segmenty. Divize Fitness exceluje díky novým zákazníkům a širší nabídce, divize Outdoor kvůli načasování produktů na svůj případný růst teprve čeká. Garminu ale pomohly i další tržní segmeny - námořní a letecká, kde firma trvale roste.

Přestože Garmin ve třetím kvartálu zvýšil své tržby o 12 procent na 1,77 miliardy dolarů, čímž dosáhla historického maxima pro toto období, trh zareagoval poklesem ceny akcií. Před oznámením výsledků za Q3 činila cena na akcii 248 USD, pár dnů na to už spadla na 215 dolarů. Podobný pokles následoval po oznámení výsledků Q2.

Loni trh reagoval úplně zcela odlišně. Před oznámením výsledků Q3 činila cena akcií 162 USD, načež vzrostla na 212 USD. Tehdy měl Garmin jako silného tažného koně Fénixy 8, které po delší době ukázaly něco nového a zajímavého. Celkově vzato cena akcií dlouhodobě roste, po ukončení pandemie Covidu, kdy byla na pětiletém minimu 79 USD, dosáhla maxima 257 USD na začátku letošního října.

Garmin mimochodem zvedl svůj celoroční výhled zisku na 8,15 dolaru na akcii, zatímco odhad tržeb by měl zůstat na úrovni kolem 7,1 miliardy dolarů. Nová technologie microLED zatím nemá viditelný dopad, ale do budoucna může být pro firmu zásadní. Náklady a cla sice tlačí na marže, ale neohrožují dlouhodobý výhled firmy.

Celkově jde o typický kvartál pro Garmin – někde prudký růst, jinde krátkodobé zpomalení, ale bez známek strukturálních problémů.


Diskuse k článku (28)
Tagy: 


Přidat komentář



Komentáře k článku

Zpět na článek

Nedelal bych z toho vedu, proste F8 Pro netahne, s uvedenim F9 se situace zase zlepsi.
Vaše jméno, přezdívka: 
miras

Cena postupně klesá, Garmin pochopí, že přestřelil a časem sníží i koncovku.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Troufám si říct, že lidi stále sebou nosí telefon a na 8 Pro trochu kanibalizují základní Osmičky, které mají taky mikrofon a zavoláš přes ně. Druhá věc je ta, že Sedmičky a stále ještě Šestky jsou tak skvělé hodinky, že mnoha lidem plnohodnotně stačí. Moc důvodů pro koupi 8 Pro opravdu není. Přesto je obdivuhodné, jaký úspěch původní F8 zažily. Je nad Slunce jasné, že i Šestky a Sedmičky začnou ztrácet na hodnotě a tito lidé budou muset koupit jiné hodinky. Fénix 8 jsou za mě osobně jeden z nejmasivnějších upgradů jaké Garmin předvedl. Spojil několik modelových řad do jedné a vytvořil bezkonkurenční hodinky. Řadím je vysoko v celé historii řady, asi hned za Trojky. Čína opravdu konkurencí nebude, protože přijdou nová vylepšení a opět jim nějakou dobu bude trvat, než to dokážou obšlehnout. Obyčejná svítilna jim trvala roky. Prostě šašci a žádná konkurence. Fénix z Wishe a nebojí se za to říct 10 000, fakt nepochopíš ....
Vaše jméno, přezdívka: 
Brad

Lidi drzi bud starsi modely nebo prechazi k jine znacce. Ty ceny Garminu uz jsou sileny. Cena/hodnota tam uz neni. Par lidi v mem okoli zkusilo F8, ale po ani ne roce se jich zbavily. Sli ke konkurenci, ktera nabizi vice a za polivicni, nekdy i tretinove ceny.
Vaše jméno, přezdívka: 
David

Dlouhodobe na ruznych forech sleduju, ze lidi Garmin opousti a prechazi k levnejsi a lepsi konkurenci. Takze dle clanku autora uz to nejsou drby na forech, ale je to pekne videt i na vysledcich Garminu. Sam jsem mel F6, ale chciply a byla nutna nahrada. U Garminu uz jsem si za nevybral...
Vaše jméno, přezdívka: 
Pepa


Presne, to vidim take ve svem okoli i u sebe. Dlouho jsem mel FR255 a hledal jsem nahradu. Vyhoda Garminu oproti konkurenci byvala pro me jen MIP (vse ostatni dela konkurence daleko lip a levneji :)). Zkusil jsem na 1/2 rok F8 Amoled a sel pryc - samej bug; reprak na hovno; fur neco. A porad me hlodalo, ze za ty prachy mi to moc neprinasi (a to jsem je bral z druhy ruky). Nebyl jsem s nima spokojenej, tak letely pryc. Presel jsem k Amazfitu a naparosta spokojenost.
Vaše jméno, přezdívka: 
Libor

V mém okolí 8mičkový model neznamenal masivní upgrade ( původní garmiňáci zatím stojí na F7 a Forerunner 955) , ale spíš přechod z jiných značek ke Garminu . Jen v pracovní skupině 3 AW svičnutý na F8 přírodní titan oranžový pásek :-)
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

Já mám ve svém okolí spíš starší modely, FR 255, FR 965, Epixy, F7X a dokonce i F6X. Osmičky tuším jen jedny - 51mm tmavý titan.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Pokud člověku stačí displej na F8 (a imho 90 % ano), tak důvod pro upgrade v podstatě neexistuje. LTE a satelit není deal breaker ani game changer. Možná někde, kde fakt se pohybuješ dlouhodobě mimo mobilní síť. Ale ceny klesají a Black Friday a Vánoce ukážou.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Jsem zvedavy na SW podporu novych modelu, napric radami je stejne prostredi a je tezko predstavitelne, ze F8 by nedostaly upgrady a F8 Pro ano, kdyz jsou to uplne stejne hodinky. Cili ja si dovoluji tvrdit, ze ty hodinky budou mit delsi podporu nez tomu bylo u F6 a F7. Minimalne o rok. Je dobre, ze se Garmin te historie zbavil, sejmul ty stare hodinky a nepouziva ani jejich ciferniky, az na Portal. Par lidi sice vykrikuje, ale stejne se prizpusobi.
Vaše jméno, přezdívka: 
Brad

Podpora bude stejná. Mimochodem, jak mám vedle se Pro a nePro, tak je zajímavé, že se v betách funkce liší. Pro třeba nemá Status zdraví a vylepšené notifikace, nePro jo. A před pár dny dostaly betu jen Pro, kde se opravovala řada chyb, ale nePro nikoliv. Myslím, že Garmin v tom má teď trošku chaos.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Zase tak zajimave to neni - Garmin je klasicky korporat, kde obcas leva ruka nevi, co dela prava, takze me to vubec neprekvapuje.
Vaše jméno, přezdívka: 
Jirka

Ja sa nečudujem, že outdoor divízia klesá. Upgrady minimálne, slabá software podpora a ľudom sa moc nechce dávať 1000 - 2000€ za "hodinky", keď konkurencia to vie robiť za tretinové ceny a v lepšej kvalite. Jednoducho sa to neoplatí. A dosť ľudí na to jednoducho nemá peniaze. O sérii Instinct sa nemá zmysel ani baviť. To je celé na smiech. Garmin už moc tlačí na pílu so svojou nenažranosťou a prepálenými cenami. Ľudia ešte pokupujú zopár starších modelov za dobré ceny, viď. napr. 255 alebo 955 zopár predajov potiahnu nové komerčné modely FR a Venu, čo ľudia pokupujú vo výpredajoch a tie keď rapídne v ďalšom období zdražia, tak sa im ľudia na to vyserú a začne klesať aj tento segment. Holt nekonečný rast sa nedá ťahať do nekonečna...
Vaše jméno, přezdívka: 
Filthy

Akcionáři už asi vidí nástup čínské konkurence. Ta už není k smíchu. A ten satelit a LTE za předplatné bude možná za chvíli mrtvé, protože v USA už se rozjíždí plné satelitní pokrytí telefonů přes Starlink v rámci běžného telefonního paušálu. Prý to zvládají všechny telefony novější než cca čtyřleté.
Vaše jméno, přezdívka: 
Martin OK5MJ

Presne tak, na mobilmanii je clanok resp. skryta reklama na mapy.com, kde porovnavaju import GPX do roznych znaciek hodiniek, no a ked si odmyslim metriky (ktore bezneho amaterskeho sportovca prakticky nezaujimaju), tak Garmin ma zarobene na problem. Ono totizto taky Amazfit je uz pouzitelny teraz a stoji polovicu toho co Garmin. 2-3 generacie, a clovek zacne rozmyslat, ci mu na navigovanie predsalen nebude stacit cinska konkurencia. Presne takto nejako rozbilo Xiaomi duaopol Samsung - Apple, spravili to dostacujuco a za lepsiu cenu, ludia na to zacali pocuvat a dnes je Xiaomi v predajoch na 3. mieste ...
Vaše jméno, přezdívka: 
Haas

Aby to nebylo jak s čínskými auty, na první pohled huj, pod tím fuj.
Vaše jméno, přezdívka: 
Ferin

Ja som sa v Cine vozil 10 dni na ich elektro autach (snad vsetky velke znacky). Mozem len skonstatovat, ze Europa ma problem. To "fuj" cinaci vyriesia do 5-10 rokov (presne tak, ako sa to naucili vyriesit korejci a japonci). Pozri si novy cennik MG4, nejednu automobilku musi obliat pot. Huawei aj Amazfit budu sliapat Garminu po krku, tym co staci HR+mapy budu mat odchod jednoduchsi + pocitajme, ze Applu aj Samsungu staci vylepsit vydrz, a to bude dalsi tlak na americkeho vyrobcu.
Vaše jméno, přezdívka: 
Haas

Jedna věc je cena a líbivost, druhá kvalita. A pak je tu servis. Škodovku nebo Ford mi u nás opraví každý kutil, s čínským autem nevím nevím.
Vaše jméno, přezdívka: 
Ferin

No, zrovna ten argument o kvalitě u Garminu teda nevím. GPS máte plus mínus všude podobnou (mají "stejné" čipy), s tepovkou mi Garmin dnes přijde spíš pozadu než popředu, appka docela oldschool, k tomu pomalé procesory takže celé ovládání je zbytečně "nesvižné", a o "kvalitě" tlačítek se píše roky. Stejně jako to, že dostáváte asi 14 či kolik let staré gorilla glass, pokud nekoupíte vyloženě top modely. A nemalé množství hodinek končí jako cihla tak nějak kolem konce dvouleté záruky. Zřejmě na to má vliv i plavání, u Forerunneru by to člověk ještě pochopil, ale chcípají i Fénixy Pro jako "vlajkové lodě". Koneckonců Ingebrigtsen má Corosy, Kipchoge má taky Corosy, takže na to "běhání kolem komína" to stačí :D
Vaše jméno, přezdívka: 
Karkulka

A ulepené venu x1 taky zrovna známka kvality nejsou.
Vaše jméno, přezdívka: 
Karkulka

Moje Venu X1 jsou naštěstí úplně v pohodě. Ale pár nehezkých fotek jsem také viděl...
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

To slyším prvně. Jak to má fungovat? Volání přes satelit místo klasických hovorů a LTE?
Vaše jméno, přezdívka: 
Petr

Take jsem o tom slysel, ale pokud se nepletu, tak zdarma bude pouze sos komunikace pres satelit. Musk snad kdysi pronesl neco ve smyslu "neni mozne, aby nekdo byl v ohrozeni zivota, nebo prisel o zivot, jen kvuli tomu, ze si nezaplatil tarif", takze v tomto kontextu by sos sluzby mely byt zdarma, ostatni bude asi nejakym zpusobem zpoplatneni, Dalsi zeme, kde se to testuje jsou: Spanelsko, Peru, Svycarsko a jeste nejaky, ale uz si to nevybavuju.
Vaše jméno, přezdívka: 
miras

Pokud na to ten telefon nemá hardware, tak to nepojede, takže "skoro všechny telefony mladší 4 let", se jeví jako nesmysl. Proč by někdo cpal do telefonů 4 roky čipy a antény, které patrně - vzhledem k běžné životnosti telefonů na hraně těch 4 let - nikdy nevyužil a zvyšoval si tak náklady? Připojit se na BTS na kopci nebo na střeše je asi - už jen kvůli fyzice - něco úplně jiného, než k satelitu.
Vaše jméno, přezdívka: 
J

Jenze to ma fungovat trochu jinak, prave ze bez BTS: Starlink Direct‑to‑Cell je služba SpaceX která umožní přímé spojení mobilních telefonů na sadu Starlink satelitů bez potřeby klasické pozemní BTS infrastruktury.
Vaše jméno, přezdívka: 
miras

Ale na to potřebuješ hw, který bude komunikovat přímo se satelity. A ten už mobily mají?
Vaše jméno, přezdívka: 
Honza

Presne tak, mas pravdu, mely by to mit nejnovejsi typy mobilu. Zase uplne jsem to nezkoumal, ale mobily cca od roku 2023-2025 by to mely podporovat. Treba Samsung S25 to podporuje urcite.
Vaše jméno, přezdívka: 
miras

Teď jsem trochu gůglil a už to umí i můj starý iPhone 13 mini, což je docela hlína. Tak jsem zvědavý, kam se vývoj posune...
Vaše jméno, přezdívka: 
Honza
Zpět na článek