Srovnání výdrže: Hodinky Fénix 8 Pro vs. Fénix 8. Jasnější displej si bere svou daň. I tak to není špatné

16.10.2025
Nalijme si čistého vína. Hodinky Fénix 8 Pro vydrží méně než standardní osmičky. Zvlášť, když využíváte výhod vyššího jasu displeje. O LTE ani nemluvě...
Fénixy v aktivitě

Tato fotografie byla pořízená těsně předtím, než se mi Fénixy 8 Pro vybily. Od nabití uběhlo necelých pět a půl dne


Kromě nových komunikačních schopností, kdy hodinky lze používat bez mobilního telefonu, mají nové Fénixy 8 Pro také jasnější AMOLED - a to zhruba dvojnásobně. A je to fakt poznat, zejména když máte hodinky v režimu AOD na řídítkách kola. Tehdy se krásně používat i mapa a a navigace, a to i v režimu bludičky. Ta totiž má zhruba stejný jas jako staré F8 na maximum.

Nový AMOLED dostaly všechny letošní novinky až na Vívoactivy 6. Někteří recenzenti a Garmin samotný sice tvrdí, že tyto hodinky svítí také lépe, já si však při testu ničeho takového nevšiml. Každopádně všechny další letošní hodinky tento displej mají a je to paráda. Ovšem, něco za něco. Bylo třeba obětovat trochu výdrže.

Nepřehlédněte: Jasnější displej AMOLED v hodinkách výrazně zlepší uživatelský zážitek. Jak si stojí vedle Apple Watch?

Papírové výdrže

U hodinek o velikosti 47 mm uvádí Garmin tyto parametry:

Fénix 8 Pro

  • chytré hodinky: až 15 dní (8 dní AOD)
  • úsporný režim hodinek: až 19 dní
  • pouze GPS: až 44 hodin (33 hodin AOD)
  • všechny satelitní systémy: až 34 hodin (26 hodin AOD)
  • SatIQ (dual band) + více pásem: až 30 hodin (23 AOD)
  • SatIQ (dual band) + LTE Livetrack: až 12 hodin (11 hodin AOD)
  • SatIQ (dual band) + hudba: až 13 hodin (13 hodin AOD)
  • SatIQ (dual band) + hudba + LTE Livetrack: až 8 hodin (8 hodin AOD)
  • UtraTrac: až 70 hodin
  • expediční GPS režim: až 14 dní

Fénix 8 Standard

  • chytré hodinky: až 16 dní (7 dní AOD)
  • úsporný režim hodinek: až 23 dní
  • pouze GPS: až 47 hodin (37 hodin AOD)
  • všechny satelitní systémy: až 38 hodin (30 AOD)
  • SatIQ (dual band): až 35 hodin (28 hodin AOD)
  • všechny satelitní systémy a hudba: až 10 h
  • UltraTrac: až 81 hodin
  • expediční GPS režim: až 17 dní

Takto na papíře to nevypadá až tak špatně, plus minus jde hodnoty u modelu Pro o snížené o 10 %. 

 

Tak hurá do terénu!

Hodinky jsem testoval hodinky vedle sebe v různých situacích a různých úrovních jasu a opravdu to vypadá, že maximum jasu F8 Pro je zhruba dvojnásobné než na F8. To by odpovídalo 2 000 nitům, což je dnes takový standard, jako mají třeba Apple Watch. Nastavení jasu probíhá standardně ve třech úrovních, na obou modelech se však intenzity dost liší. Vypadá to zhruba takto:

  • 1/3 F8 Pro = 1/3 F8
  • 2/3 F8 Pro = 3/3 F8
  • 3/3 F8 Pro = 2× 3/3 F8

Snad je to jasné. Když jsem nastavil v aktivitě na F8 Pro jas na 2/3 a na F8 ponechal 3/3 (méně nemá smysl, to uvidíte úplný kulový), vyšla mi u aktivity trvající 4:35 h s navigací a zobrazením mapy cca 30 minut spotřeba na 17 % vs. 14 %. To je rozdíl cca 20 %. Největším žroutem je mapa, kterou jsem v této jízdě měl jen chvíli, protože většinu trasy jsem znal. 

Nepřehlédněte: Recenze Fénix 8 Pro: Hodinky, které nepotřebují mobil. Jasnější displej, LTE, satelit a pár postřehů k výdrži

U dvou stejných tras o délce 1:30 h, které jsem jel dva dny po sobě (pokaždé s jinými výplety na kole, které jsem chtěl srovnat) a kde jsem nastavil na F8 pro jas 3/3, to vyšlo daleko hůř. Fénixy 8 Pro si vzaly 8 %, ale Fénixy 8 jen 4 %. Je tedy vidět, jak vyšší jas hodinek má i výrazně vyšší spotřeby - tady už to není 20 %, ale dvojnásobek.

Na jasu displeje záleží nejvíce

Hodinky Fénix 8 Pro mi vydržely pět a půl dne, než se úplně vybily; v té době měly Fénixy 8 skvělých 26 %. Moje aktivity během těchto dnů vypadaly takto:

  • Čtvrtek: ráno 100/100 %, 14/16 dnů, kolo 2:30 h, 89/93 %, kardio 35 m, 86/91 % (po cvičení)
  • Pátek: 82/89 %, kardio 35 min, 77/84 % (po cvičení)
  • Sobota: 72/80 %, kolo s navigací bez mapy 4:35 h (F8 Pro 2/3), 55/66 %, večer 51/63 %
  • Neděle: 49/61 %, kardio 35 m, brusle 35 m, 44/56 %, kolo 1:35 h, 36/52 % (hledání mobilu), večer 33/47 %
  • Pondělí: 31/45 %, kolo 1:30 h, 18/37 %
  • Úterý: 12/33 %, před aktivitou 10/32 %, kolo 2:50 h, 0/22 % (F8 Pro vydržely 2 hodiny s 10 %)
  • Celkem 12:50 h s GPS, 1:45 h kardio indoor

Poznámka: Záznamy stavu baterie nejsou vždy před začátkem a koncem aktivity, stejně tak mi někdy chybí data z večera atd. Nepodařilo se mi data zaznamenávat úplně pečlivě, takže  odhadovat z nich spotřebu hodinek moc nezkoušejte. 

Už když jsem dopolední aktivitu posledního dne startoval s 10 % na F8 Pro, bylo jasné, že nevydrží. Ale chtěl jsem vědět, kdy umřou. Zvládly pár minut přes dvě hodiny, což odpovídá 5 % za hodinu. Udávaných 33 hodin v režimu GPS s AOD je tedy značně nadhodnocený údaj. Možná platí pro nižší jas, ale v maximu počítejte se spotřebou vyšší.

Když není řečeno jinak, tak nastavení jasu vypadalo takto:

  • Outdoor aktivity - jas 3/3 (oba modely), gesto zapnuté
  • Indoor aktivity - jas 1/3 (oba modely), gesto vypnuté 
  • Režim hodinek - jas 1/3 (oba modely), gesto zapnuté
  • Prodleva gesta vždy 4 sekundy
  • PulseOX zapnuté pro spánek
  • LTE vypnuté (zapnuté jen cca 2 minuty při hledání mobilu v lese)

Oboje hodinky prošly jedním updatem firmwaru a na Fénixech 8 Pro jsem měl krátce puštěné LTE, když jsem v lese hledal mobil. Hodinky byly na levé ruce, takže jsem s nimi měl o něco více interakcí, ale kdykoliv to šlo, používal jsem i F8 na pravé ruce. Zkrátka jsem snažil, aby to bylo fifty-fifty. Ideál to není, ale nějaký základní přehled to určitě dává.

 

 

Jak jsem uvedl výše, když se hodinky Fénix 8 Pro vybily, měly Fénixy 8 ještě 25 % (a před sebou ještě hodinu aktivity). Když jsem podobné srovnání dělal s Forerunnery 970, měly Fénixy 8 ještě 12 % v době, kdy se Forerunnery vypínaly. Fénixy 8 Pro 47 mm na tom jsou s výdrží zjevně o kousek hůře než FR 970. A přitom jsou větší, tlustší a těžší. 

Srovnání: Hodinky Forerunner 970 vs. Fénix 8. Reálná výdrž ve dvou scénářích. Mapa, navigace, AOD

Umí vydržet i déle

Ale! Ve chvíli, kdy budete pěstovat aktivity s hodinkami na ruce, a tudíž nebudete potřebovat AOD, pak se nevýhoda v pohodě jasnějšího displeje tak neprojeví a je velmi pravděpodobné, že rozdíl ve výdrži nebude tak velký. Ostatně Garmin udává, že s vypnutým displejem v aktivitě mají F8 Pro 44 hodin, zatímco F8 „jen“ 47 hodin, což není o moc více. A to je na pohodu. 

Každopádně ve spánku, kdy je displej hodinek vypnutý a hodinky nemají žádné interakce, je u obou shodně spotřeba 2 % s aktivním SPO, čili za celý den by to bylo 6-7 %. A to odpovídá udávaných 15/16 dnům v pohotovosti, co má na webu Garmin. Jednoduše: Čím víc hodinky využíváte, ať už aktivity, aplikace, notifikace apod., tím víc žerou. 

Hodinky Fénix 8 Pro můžete zakoupit v obchodě Pulsmetry.cz

Za mě je výdrž F8 Pro 47 mm stále ještě celkem slušná na to, co s nimi běžně provádím. Výhledově mám v plánu otestovat výdrž s LTE, LiveTrackem atd., prostě naložit jim maximum, až se z nich bude kouřit. Tehdy počítám s výdrží okolo dvou tří dnů, tak jsem zvědavý. Musím ještě vymyslet metodiku, co bude dávat smysl a odpovídala běžnému používání.

Každopádně mě potěšilo, že se hodinky docela rychle nabíjí, za hodinu tam bylo skoro 90 %, a to z USB portu počítače. Do plna se pak hodinky nabily za hodinu půl, posledních 10 % tam lezlo už hodně pomalu, což je standard. Pokud tedy dáte hodinky každý den na chvilku do nabíječky, nemusíte řešit výdrž vůbec. Já je třeba sundávám vždy ráno, když jdu do (studené) sprchy, a to na cca 10 minut.


 A jen poznámka pod čarou: Provedení 51 mm na tom je zhruba 2× lépe než 47mm verze. V pohotovosti Garmin uvádí 27 vs. 15 dnů, v aktivitě s GPS v režimu AOD pak 56 vs. 33 hodin. Větší model sice nemá kromě výdrže žádnou jinou výhodu, ale pro někoho to může být zásadní.


Diskuse k článku (26)


Přidat komentář



Komentáře k článku

Zpět na článek

Pro me asi na kolo nepoužitelné.Pripojit tam radar,hrudak,řazení,cidlo rychlosti a mobil + treba par hodin blikajici svítilnu abych byl viděn a dualband v akci ,tak asi po obědě bude tma :0)
Vaše jméno, přezdívka: 
jurcis

Jezdil jsem s hruďákem, watmeterem, rychlostí, kadencí, radarem a je to celkem na pohodu. Svítilna už horší, ale když bude jen blikat, tak hodinky rozhodně vydrží do oběda.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Takze nakoniec na tom 970 nie su vobec tak zle, ako si mozno niektori na zaciatku mysleli. Teraz uz mame realne data o vydrzi, kedze pribudaju dalsie modely, ktore maju jasnejsi displej. Ked ste robili porovnanie 970 vs. F8, na 970 este nebola doriesena ta regulacia jasu. Stale sice nie je ofiko aktualizacia, ale chapeme sa. Zaujimave by mohlo byt este jedno podobne porovnanie, tentokrat vsak uz s touto regulaciou. :D
Vaše jméno, přezdívka: 
Roman

Udělal jsem srovnání FR970 a F8, ale jak se naskytne příležitost, můžu zkusit i FR 970 vs. F8 Pro. Jinak F8 i F8 Pro mají výhodu v 51mm verzi, kterou si člověk může koupit a pak má výdrž o parník jinde. Ale už to nejsou tak maličké a tenké hodinky jako FR 970.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Ano, ja viem, lenze v case Vasej recenzie este 970 vypalovali zrak. Teraz by ta vydrz mala byt o cosi lepsia vdaka tej regulacii. :D 51mm vyzeraju smiesne s tou istou uhloprieckou displeja.
Vaše jméno, přezdívka: 
Roman


Jenže já v aktivitě mám AOD na max, takže by ten rozdíl nebyl asi tak zásadní. Max. u indoor aktivit, kde mám 1/3 místo 3/3.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Zajímalo by mě kolik by ukazovaly odhad výdrže s LTE, Livetrack, hudbou, multiband, svítilna na max, na navigaci a 4 senzory připojené. To bys jim teprve naložil :-)
Vaše jméno, přezdívka: 
Brad

Když jsem testoval F8 47 mm se svítilnou na max. (4/4), tak to ukazovalo cca 3 hodiny. Dvě hodiny jsem s tím odjezdil a zbývala tak hodinka. LTE ani hudba by už to asi výrazně nezhoršily.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Měl jsem možnost si při běhu vyzkoušet FR 970 a Fenix 8. Musím říci, že display na FR 970 je pro mně, někoho komu se zrak na blízko zhoršuje o poznání lepší než Fenix 8. Klasické Fenix 8 jsem z toho důvodu zavrhl a rozhoduje se mezi FR 970 a Fenix 8 pro - po vašem testu to vypadá spíš na 970. Nevím jestli má smysl platit téměř 2x vic za pěknějši design a možnost potápění, kterou nevyuziji. A navíc 16mm tlusté cibule. Věřil jsem u 47 v lepší výdrž.
Vaše jméno, přezdívka: 
Radomír

Myslím, že pokud se člověk začne zajímat a zvažovat 970, tak Fenix 8 jsou fakt přepal a nemá smysl je brát
Vaše jméno, přezdívka: 
Brad

Výdrž hodinek začíná být podobné téma, jako Výdrž mobilů. Ty hodinky toho dnes umí TOLIK, že hodnotit nějak objektivně Výdrž, je hodně tenký let a zadělání na kontroverzní diskusi. Dám stejné hodinky pěti lidem a každý bude mít jinou Výdrž. I ten Garmin už cpe do hodinek fičury, které strašně ovlivní tu spotřebu a halda lidí o tom ani nemá tušení. Těch nastavení je tolik.... Teď nehodnotím obsah článku. Je to spíš obecná úvaha. Někdo si zapne tohle, jinej si tamto vypne, ani jeden si nevzpomene, že to udělal a je z toho vydrž o 3 dny rozdílná. A pak se v diskusích chválí, nebo hejtí. Někdo má svítivost naplno, někdo na třetinu, někdo má SatIQ, někdo jen GPS, někdo má měření krevního kyslíku celý den, někdo v noci, někdo OFF a ty rozdíly jsou markantní..... A téma k diskusi nekonečné. Pak jsou hodinky s otevřeným systémem (AW, nebo cokoliv s Wear OS a to je úplně jiný svět. Nejde to srovnávat.
Vaše jméno, přezdívka: 

Souhlas. Proto srovnávám hodinky jen tehdy, když dělají to samé - aby byl vidět rozdíl. A je logické, že když budu mít víc interakcí, vydrží méně, když nebudu mít tolik aktivit, vydrží více. Pokud mi např. někdo napíše, že Venu X1 vydrží týden, tak jak to, že mně jenom dva dny, jen se usmívám... tehdy je totiž naprosto zjevné, že je používáme každý úplně odlišně.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

moje hraniční zóna tolerance snižující se výdrže Garminů je tři dny plné navigace po mapě bez nabíječky a měla by mi zůstat alespoň lehká rezerva v podobě 20% .. z toho cuknout nehodlám a proto asi ještě nějaký ten rok zůstanu u MIP :-) Ale chápu , že nové funkce a jasnější displej si prostě svou daň vzít musí a je na každém uživateli zda je ochoten ten výrazně vyšší komfort v podobě LTE a TOP amoledu zy tu výdrž vyměnit. Pokud bude Garmin stále ještě další roky udržovat model ENDURO v takové kvalitě jako je aktuální poslední model.. jsem s novými modely v míru a je fajn ., že je stále hodně možností na výběr
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

Tak pod tohle se můžu podepsat. V létě používám hodinky na řídítkách kola jako navigaci s mapou na několikahodinové jízdy, teď na podzim běhám v 90 % případech za tmy/šera s výstražným blikáním. To si bere nemalé množství energie a kdybych k tomu měl mít ještě AMOLED s AoD, mohl bych hodinky nabíjet prakticky obden. Za mě tedy vítězí MIP v podání Enduro 3 a taktéž se modlím, ať ji do budoucna Garmin zachová.
Vaše jméno, přezdívka: 
Jirka

naprostý souhlas teď když se jde člověk 3x týdně navečer na 1,5h proběhnout s blikačkou tak to letí dolů razantně :-) ale musím říst , že je to super bezpečnostní vychytávka a už od 7miček jsem si na to neuvěřitelně zvyknul. Bez LED baterky už bych hodinky nepořizoval .. také vidno , že i konkurence pochopila , že si to zákazníci evidentně žádají
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

Tak by tě asi nepotěšily nové Edge 550 a 850. Mám za sebou dvě jízdy a výdrž Edge 850 mně vyděsila - během jedné jízdy o délce 2,5 hodiny a 30 % pryč. A to bez mapy a navigace. Na celodenní aktivitu to prostě není, což je na pováženou. O víkendu budu zkoušet i navigaci s mapou a něco delšího (počítám tak 4h), uvidím. Edge 1050 použitelná v pohodě, ale Edge 850 mi úplně neštymuje.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Já mám stále někde v zadu v hlavě že jednou pořídím EDGE na navigaci a hodinky už budou jen na ruce a pak jsem s AMOLEDEM asi OK (i když navigace celý den na běžkách na alpském slunci je asi také lepší na MIP) Ale když vidím nové modely EDGE tak zůstávám stále v klidu s all in řešením a i na kole s navigací na řídítkách . Jediné co by to mohlo asi změnit je , že by se mi zhoršil zrak natolik, že už bych na navigaci na 51mm MIP modelu nic neviděl :-) ale do té doby asi stále vydržím na vše pouze s hodinkami .. je to neuvěřitelně komfortní nabíjet jen jedno zařízení ( tedy dvě s radarem)
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

Na dlouhé aktivity je naprosto ideální Edge 1040 Solar, měl jsem ji v Alpách na čtyři dny a odjížděl jsem s 54 %. A to nesvítilo slunce. Enduro 3 na tom byly lépe, měly 69 %, ale ten komfort velkého displeje je super. https://www.zivotsgarminem.cz/srovnani-vydrze-hodinky-enduro-3-cyklonavigace-edge-1040-na-kole-behem-narocneho-pobytu-v-horach
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Ano přesně 1040 je asi jediný model o kterém bych reálně uvažoval , i když se mi teda zdá že už je to hodně velká cihla
Vaše jméno, přezdívka: 
Radek

Právě že je to ještě přijatelné. Cihla (velikosti i hmotnost) je Edge 1050.
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Někde jsem viděl vyjádření, že s MIP stále počítají.
Vaše jméno, přezdívka: 
Brad

Určitě se s MIP počítá, ale jsem si skoro jist, že už jen jako řada Enduro. Nové Quatixy 8 už MIP nemají také, Descenty rovněž. Možná ještě Tactixy, ale těžko říct, jestli se Garminu vůbec vyplatí dávat v budoucnu MIP do odvozenin F9...
Vaše jméno, přezdívka: 
Život s Garminem

Nemam vyzkouseno v praxi, ale na Descent mi teda sedi AMOLED vic, protoze musi byt ve vode lepe citelny a solar by tam byl uplne zbytecne. U Quatixu s titanovym tahem zase pusobi MIP lacine, tam je AMOLED taky jasna volba kdyz ta technologie existuje. Fenix .. kazdy musi posoudit sam.
Vaše jméno, přezdívka: 
Brad

Nechápu ten trend snižování výdrže. Žádná z letošních novinek nevydrží dýl než předchůdce. Doteď to bylo vždycky opačně.
Vaše jméno, přezdívka: 
Honza

Tak tady to ma hned nekolik logickych opodstatneni: LTE, satelitni komunikaci, vyssi jas. Jestlize tohle vypnes, tak pak je vydrz/spotreba rovna F8, jak je v clanku uvedeno. S pristi generaci se vydrz zase zlepsi a jestli uz budou integrovany nove typy baterii, tak tam ta vydrz by mela byt jeste vice o to vyssi. Jinak v jedne veci me to taky prekvapilo, aby rada Fenix mela nizsi vydrz, nez FR rada, kde to jsme:-), viz. F8Pro vs FR970.
Vaše jméno, přezdívka: 
miras

Kámo, když to lidi "nechápou" ani dnes, tak už to asi nepochopí nikdy, já už to vzdal tyhle diskuze :-D Jenom je směšné, že se ta výdrž tak řeší, když nám to stejně stačí i tak :-)
Vaše jméno, přezdívka: 
Brad
Zpět na článek