Nějak nechápu ten propad ceny u Instinctů 2X. Koncem června jsem je kupoval za skoro 12 tisíc a byly těžko k sehnání a nyní se na Alze prodávají pod hranicí 8 tis.
Roky jsem pracoval v korporátu a vimn že když vedení potřebuje splnit plány tak jsou schopni prodat i pod cenu, jen aby dostali odměny za splněný cíl.
Akce Datartu nebo Alzy jsou 100% podporované přímo Garminem - udělají jim obrovský výtlak kusů. Je možné že mají vyšší nákupní cenu než je prodejní ale budou jim to krýt marketingové bonusy. Takže ne, kdyby garmin nechtěl tak tyto akce neexistují.
Vím, že je to naivní, ale není náhodou prodávat podcenou a zakázané? Z účetnictví se to dá poměrně snadno odhalit. Já spíše věřím v to, že si to s Garminem buďto domluvili nebo mají menší marži, ale prodají násobně více kusů. Je vidět, že specializovanější eshopy ala Pulsmetry.cz nebo Hodinky 365 se na Black Friday úplně odmítají podílet.
Já proti Black Friday nic nemám, pro zákazníka to má jen benefit - o těch cenách, jaké jsou teď se nikomu nesnilo. Zvlášť 955 za 9,5 tisíce je hodně solidní. Co mě spíše rozčiluje je, že mnoho eshopů uměle cenu zvedne, aby pak mohlo dávat slevy - sleduju dlouhodobě ceny 255 a ten pohyb cen je nesmyslný.
Škoda, že Alza a Datart podporují Venu 3 oproti Forerunneru 265, který je mimo slevu, je cenově nadhodnocený a navíc není skladem.
Nemyslel jsem, že by pod cenu prodávala Alza, ta si určitě drží svůj standard. Ale výrobci to občas dělají, když se buď potřebují zbavit nějakého zboží nebo chtějí splnit plán daný mateřskou společností - jsou na to mnohdy navázané různé bonusy, takže ve finále jim to pomůže dosáhnout na různé marketingové podpory, kterými toto zaplácnou. Ale určitě tyto akce jsou tvořeny s podporou Garminu, oficiálně to však asi nepřiznají, protože by si tím naštvali menší prodejce.
Navíc si říkám, k čemu taková akce, když ještě před oficiálním datem Black Friday je polovina produktů v akci vyprodaná. Slevy trvají, ale produkty nejsou. Teď jsem koukal třeba na FR 255 u Datartu.
Kdyby je podporoval přímo Garmin, tak to imho udělá plošně a nepodpoří jen dva vybrané supermarkety...Já pracuji ve vydavatelském byznyse a když nějaké prodejce prodává knihy za nákupku, dost nám to kazí jednak naše vlastní kanály, jednak další prodejce. A my to nemáme šanci ovlivnit.
Já pracuji přímo v IT a kdysi jsem pracoval u distributora a měli jsme v portfoliu x značek jako HP, Lenovo, Acer atd... a je to přesně jak říkám. Pro velké prodejce se dělaly speciální akce. Alza má obrovskou vyjednávací sílu a pokud necítí podporu ze strany výrobce tak je schopná jeho značku na nějakou dobu utlumit a tím způsobit pro prodej na daném trhu docela solidní propad a to nikdo nechce - je to bohužel začarovaný kruh. Ale Alza toho prodá za víkend mnohdy více než někteří prodejci za rok...
Pracuji ve sportovním sektoru a s tou Alzou máš 100pro pravdu. Dokáže úplně zkazit značku zboží. Nakoupí toho vagóny pak to vystřílí za směšnou cenu. Co Alza schvátí to už nenavrátí.
Obecně je marže ve velkobchodu okolo 30-40 procent. Třeba trafikant PNS nebo knižní obchod si při distribuci bere 35-50 procent z ceny knihy nebo časopisu. Rozhodně nejde o stokoruny. Takže prostor pro slevy je velký.
Nějak se mi ty řemínky (a hodinky) začínají hromadit. A to na fotce nejsou modely Venu 2, Venu 2S, Venu 3, Forerunny 45S a 55, co používají moje dcery a manželka
Přidat komentář
Komentáře k článku
Zpět na článekNějak nechápu ten propad ceny
A to je přesně to, co mi na
S tím SERVISEM u garminu,
Kolik je tedy marže na
Roky jsem pracoval v
Vím, že je to naivní, ale
Nemyslel jsem, že by pod cenu
Navíc si říkám, k čemu taková
Kdyby je podporoval přímo
Já pracuji přímo v IT a kdysi
Pracuji ve sportovním sektoru
Obecně je marže ve
Na knihách je možná 30-50%, u
20%-25% na Garminu je slušné
Za 20-25% bych trhal ruce