Blikačka Garmin bliká opravdu strašně silně vadí mi i když jedu za ním na kole. Já sám mám neoriginální blikačku z Číny funguje úplně stejně a bliká přirozeněji. Je to značka magene
Ať je to cokoliv, pokud se to dostane do rukou blbce, je to špatně. Pitomci, který si pověsí na kolo reflektor 10 tisíc lm od Číňana nikdo nevysvětlí, že ostatní nic nevidí. Na druhé straně i přední blikačka za slunečného dne má smysl, např když jedu po hlavní a řidič z vedlejší mě vidí. Totéž zadní v dešti či mlze.
Prekvapuje ma koľko ľudí nie je schopných použiť svetlá tak ako sa má. Napríklad mať za šera zapnutý stroboskop na prednom svetla a slnečné okuliare :-/
Jsou koláři, kteří blikají za tmy na cyklostezce. Za takovým se jet na kole opravdu nedá. Připadá mi, že to dělají naschvál. Alespoň na cyklostezkách bych blikání jak dopředu, tak dozadu zakázal.
Mne přijde důležitější blikat kdekoliv. Rychleji a víc upozorním, že jsem na komunikaci. Jde o to, jak silné to blikání je.
Problém vydám na cyklostezce, když mě stálým světlem oslepí protijedoucí. To bych zakázal zase já.
Co byste zakázal? Nepřerušované světlo? To asi těžko, to že si spousta idiotů na kola monuje nepřiměřeně silná světla a místo na cestu je míří nahoru, neřeší, jestli je přerušované nebo ne.
Přední blikačka má úplně stejný význam jako zadní - aby si řidič (tentokrát protijedoucí) všiml, že se násilníci pohybuje cyklista. Protož jinak se třeba rozhodně předjíždět... Nebo aspoň nedat přednost, protože si prostě nevšiml. Druhá možnost je samozřejmě vézt sebou plošně rozlehlejší světlo, jako mají skútry a podobná vozítka, ale to asi je spíš varianta pro elektrické stylovky.
Potíž s přední blikačkou je zpravidla ten, že si cyklisté neuvědomují, jak je oslňují, když má špatný úhel. Pokud je dostatečně skloněná, je vidět, ale současně neoslňuje ani auta, ani cyklisty v protisměru. S velkým světlem je obecně potíž, protože má velkou spotřebu a nemuselo by vydržet celou jízdu; ne elektrkokole připojeném k hlavní baterii je to samozřejmě řešení. Ale ne každé kolo tuto možnost má.
Jako řidič jsem raději, když cyklista bliká, tedy vzadu. Ne vždy jede rychle, blikání ho identifikuje na rozdíl od chodců s červeným.svetlem nebo aut stojících svítících jen na jedné straně.
Jak jsem psal, tak jezdím hodně na kole i autem a v oblasti kde jsou cyklisti v hojném množství a tolik bezohlednejch Id*otů který sice mají homologované osvětlení, ale namířené tak vysoko, že to oslňuje víc jak dálkový světla aut. Ano, je lepší osvětlený než neosvětlený, ale někdy je to extrém, který je známkou bezohlednosti. Nikdy nejsou blbci jen cyklisti, nebo jen řidiči aut, ale je to vždy o jedincích, kteří jednají bezohledně zřejmě ve všech oblastech života. Asi jako zdejší diskutující bizzon
Tak vážený Pepane. Nevím kde jsi vzal že jednám bezohledně. Pouze jsem jasně naznačil že budu blikat a to z jednoho jasného důvodu. Blikací světlo je daleko více informativní. Stejně tak jako když jedou složky IZS. A aby jsi v tom měl úplně jasno tak na kole jezdím přes 50 let, světla používám tak jak se má, nikoho neoslňuji, světla jsou značková, patřičně skloněná atd... A ze všeho mám nejradši kibice jako ty
Při ranní cestě do práce ve městě, kdy je ještě tma, je pro mě jako řidiče ve spletici světel automobilů mnohem lépe rozpoznatelný cyklista který bliká. Tedy nemá zapnuté stále svícení.
Ve dne blikat, při stmívání a tmě svítit. Říkám jako řidič auta i jezdec na kole.
Na druhou stranu, nepřekvapujě mě, že FR a DE zase něco regulují, tam se uregulují k smrti.
Ono blikání za tmy má i jinou vadu, optický klam. Stavěl mě policista se zvednutou plácačkou za tmy a na placečce mu blikala června. Pokud vidíte pouze blikající červené světlo a nic víc, neurčíte vzdálenost. Policista bez vesty stihl uskočit. Já zastavil až 5 m za ním.
vtipné, to mi chceš tvrdit, že jsi za tmy neměl světlo a je tedy chyba v blikání ??? hahaha to je kvělá logika, protože, kdby jsi měl světlo, nebyl by problém, chytráku
Ve dne je důležité na silnici blikat vzadu i vepředu. Stalo se mi, že jsem přijížděl do města silnicí v lese a vběhl mi člověk do cesty, protože mě tehdá jakožto neblikajícího vepředu, neviděl.V noci o svícení samozřejmě není pochyb.
Když jezdím do práce na silničce za tmy, zadní radar svítí, přední světlo taky. Domů za světla blikám jak vzadu, tak vpředu, jen to přední na strobo blikání sklápím víc do silnice, aby bylo vidět, ale neoslňovalo.
Ale rozhodně na silnici nikdy bez světel. Několikrát se mi stalo, že mě borec v protisměru ohrozil při předjíždění jiného auta. Od té doby co blikám i vpředu se mi to nikdy nestalo i když třeba z dálky vidím, že "nakukuje" na předjíždění.
Ono je to stejné jako u aut s denním svicenim, je třeba to umět používat hlavou. Já osobně používám radar i přední světlo od Garmina. Když jezdím po silnici tak používám automatický režim který celkem dobře funguje, jakmile začíná být šero přepíná to na stálé svetlo. Na cyklostezkách dávám vzadu režim peleton předek vypínám. Přední blikání ve dne rozhodně zbytečné není, jako řidič auta ho ocením zejména v městském provozu a na křižovatkách, cyklisty s Garminem jako řidič mám rád. Jen je potřeba u toho předního seřídit sklon trochu dolů aby to protijedoucím nešajnovalo přímo do očí
Pokud zrovna jedu v nevýrazném oblečení, používám přední blikačku i za bílého dne. Radar používám v automatickém režimu, vlastním ho několik let a nedám na něj dopustit! Když jsem si ho pořídil, pár kluků si ťukalo na čelo, cože to mám za blbost.... Do měsíce si ho kupovali také....
Jsem cyklista i řidič a vím jak je velmi nepříjemné silné blikání blikačky i předního světla od cyklistů.
Někdy je to horší než protijedoucí vozidlo s dálkovými svetly. proto když jezdím na kole ta pouze svitim.
Blikání mi nevadí ani tak za jasného dne, ale jak se sešeří, cyklisté zapomínají přepínat na stále světlo. Přední blikačky jsou často hodně nepříjemné, naštěstí se více pohybuji mimo silnice, kde jezdí bajky a bajkeři tyhle blikačky moc nepoužívají.
Já mám Varia 315 a ten světlo vůbec nemá. Vozím ho na helmě a jeho hmotnost je na helmu tak akorát. Na inline brusle je to geniální vynález, jen škoda, že Garmin zmršil jeho implementaci do aktivity inline bruslení. Musím bruslit na aktivitu cyklistika, protože na inline bruslení neukazuje na hodinkách objekty za mnou. Platí pro Fenix 7.
A když jedeš v noci mimo obec kde není veřejné osvětlení taky blikas? To mi přijde jako hovadina, chci vidět kam jedu, díra, kanál abych si nerozbil hubu, při blikání vidíš prd...
No to je ten nekompromisní přístup. .... já si budu dělat co chci! No takovej jako ty, dělá cyklistům ostudu. Myslíš jen na sebe a ostatní jsou ti u zadku. Jezdím na kole i autem a tak se tak chovám, aby nikdo nebyl omezován a nepřišel ani k úhoně. Tím tvým přístupem si tak maximálně vysloužíš, že nějakýho neurotickýho řidiče natolik nasereš, že tě schválně srazí a nebo tě zastaví a dá ti přes držku.
Podobné komenty jsou pro lidi, kteří nemají co říci a přesto moc chteji. Nikdo se nezmínil o tom kolik cyklistů skončilo po srážce s autem a byli neosvětlení.Nekteri si přečtou srackovy clanek a hned píšou vyblitky.
Protože jsem již letěl přes auto, jehož řidička mě na kruhové křižovatce přehlédla (zepředu), blikám vpředu i vzadu i přes den. A výrazně! Navíc v lesnich úsecích, kde se střídá prime světlo a stín, není cyklista dobře viditelný ani v plném létě. Po setmění pochopitelně přepínám na některý režim svícení. Cyklista který není vidět riskuje ;-)
No jasně Legendo a ještě se opři do klaksonu, pusť ostřikovače, stáhni okénko a začni nadávat. Vysvětlovat si to můžeš s lektorem v autoškole. To světlo je většinou schválené, stejně jako světlomety automobilů, které tím pádem oslňují ještě víc :-D
Blikám vždy a všude, měním pouze intenzitu. Ve městě ani nestačí jenom svítit, když neblikáš, jakobys neexistoval. Z vlastní zkušenosti s dnešními řidiči bych nejraději vozil maják kdyby to šlo.
Přesně tak, navíc v kombinaci s červenou, což je naopak pro kohokoli jiného zcela zakázané. V tomhle jdou žabožrouti cestou zpět a vsadil bych se, že se to bude zase jindy celé upravovat a standardizovat nějakými normami - intenzita, sklon, barva, dost možná i upevnění, apod.
Nooo, s tim blikanim vpredu. Zalezi dost na intenzite svetla obecne. Videt zepredu je potreba v situacich, kdy ma auto davat prednost, nebo treba kdyz predjizdi. Precejen je lepsi byt srazenej ze zadu, nez celne :D resim to vetsinou velkym silnym svetlem, to v provozu tlumim a sklapim dolu a jeste malou bilou blikackou. Ale to fakt jen po Brne, kde muze obyc bily svetlo splynout a navic te zda se ridici i tak chteji schvalne srazit:D
Radar nemám, zkoušel jsem ho a snad po půl hodině šel dolů, protože mi to upozorňování lezlo na nervy, a to jsem měl zapnuté jen to vizuální, zvuk jsem vypínal snad po prvním kilometru. A celkově mi to přijde vcelku k ničemu. Vyřešil jsem obyčejnou, nabíjecí, blikačkou z Ali. V nějakém tom jejich bundle dealu jsem pořídil 4 kusy za 140,- a mám tak na každé kolo jednu :) Svítí to dost a řeším to úplně stejně, přes den blikám a jakmile se začne stmívat, přepínám na stálé světlo.
Přidat komentář
Komentáře k článku
Zpět na článekBlikačka Garmin bliká opravdu
Radar Garminu lze nastavit i
Nejlepší je oboje - na Temu
Ať je to cokoliv, pokud se to
Prekvapuje ma koľko ľudí nie
Jsou koláři, kteří blikají za
Mne přijde důležitější blikat
Co byste zakázal?
Přední blikačka má úplně
Potíž s přední blikačkou je
Jinak už desetiletí používám
Jako řidič jsem raději, když
Přesně, má slova.
Vzadu blikat, vepředu svítit.
Ne, je horší jen 27×.
Přesně tak, úplný souhlas
Jak jsem psal, tak jezdím
Tak vážený Pepane. Nevím kde
Při ranní cestě do práce ve
Ve dne blikat, při stmívání a
Ono blikání za tmy má i jinou
vtipné, to mi chceš tvrdit,
Ve dne je důležité na silnici
Když jezdím do práce na
Radar je asi ta nejlepší věc
Garmin radar nevymyslel, ale
Souhlas.
Ono je to stejné jako u aut s
Přesně tak to vidím taky. Vše
Pokud zrovna jedu v
Jsem cyklista i řidič a vím
Blikání mi nevadí ani tak za
Já mám Varia 315 a ten světlo
Blikam a budu blikat vpřed i
A když jedeš v noci mimo obec
Řešit by se měli především
No to je ten nekompromisní
11 € ve Francii je výsměch,
Podobné komenty jsou pro lidi
Protože jsem již letěl přes
Takze kdyz Vas potkam mam
No jasně Legendo a ještě se
Presne to isté sa stalo aj
Blikám vždy a všude, měním
Ve Francii argumentují tím,
Složky záchranného systému
Přesně tak, navíc v kombinaci
Nooo, s tim blikanim vpredu.
Asi tam mají málo smrtelných
Radar nemám, zkoušel jsem ho
Stránky